Kakel och klinker!

Detta har hittills varit svårast att välja måste jag säga. Vilken färg? Matt eller blankt? Storlek? Mozaik? dessa val är så himla svåra! Vad gillar jag nu, och vad kommer jag gilla i framtiden? Och vad är praktiskt? Peters åsikt spelar väl också KANSKE in 😇.   Peter tycker om ljusa badrum medan jag föredrar mörkare. Just nu står vi i valet i kvalet och har kommit fram till:
 
Badrummet nere: marmor färg på golv och tre väggar-blankt. storlek tror jag 60x60. På den fjärde väggen svart matt kakel, 30x60. Den mörkare väggen kommer leda in till bastun. Osäker hur vi ska göra med duschen eftersom den kommer att vara placerad i hörnet mellan den Mörka väggen och ena marmor väggen.. hela duschväggen i marmor kanske? Vad tycker ni? Kom gärna med förslag! Taket vitt, inte kakel.
 
Badrummet uppe: Golvet matt svart ´60x60, väggen till höger och vänster ska vara i samma svarta färg men i 60x30, väggen rakt fram och den sista väggen ska vara i en ljusbrun-betong färg (se bild ovan) 60x30. I ena hörnet står hörnbadkaret, bakom det ska vi ha små platta kakelbitar om kanske 5x20 som går lite sick-sack kanske man kan säga? Samma färg som golvet. Eventuellt en mozaik-rand i ena svarta väggen bredvid handfatet. Kanske blir för mycket? Taket vitt, inte kakel. Less is more.
 
 
 
 
Hallen: mörkt lite mer ”gropigt” kakel som är mysigt att gå på 😂😇.30x30.
 
Köket: eftersom köksskivan är i ”marmor” funderar jag på ett ljusgrå/betong/sten färgat kakel 60x60 som kommer gå under köksskåpen och ovan köksbänken. Inte upp bakom fläkten... tror jag?